11 Haziran 2013 Salı

Düğün Pastasız Düğün Olmaz

Yaz geldi ve evlenmek isteyenler nikah tarihlerini çoktan aldı. Yaz mevsimi düğün mevsimidir diye boşuna söylememişler. Etrafımızdaki herkesin teker teker evlendiğini görüyoruz. Haziran, Temmuz, Ağustos ayları boyunca toplamda dört düğüne davetliyim. Geçenlerde gittiğim bir düğünde ki olumlu ve olumsuz taraflardan bahsederek gelin adaylarına faydalı bilgiler vermek istiyorum.


İlk olarak düğünün yapılacağı yerden başlayalım. Antalya'da güzel bir sahilde yeşillikler içerisinde bir kır düğününe gittim. Her şey çok güzeldi. Konsept olarak beyaz benimsenmişti her şey beyazdı. Düğün pastası da elbette beyazdı. Düğün pastası yedi katlıydı ve her bir katı incilerle süslenmişti. Öylesine güzel görünüyordu ki düğün pastasını yemeye kıyamadık. Gelin ve damadın düğün pastasını kestikleri anı fotoğrafladım. Çünkü öylesine güzel bir pasta seçmişlerdi ki, hayran kaldım.



Düğün pastasını seçerken tasarımına dikkat etmek gerek. Bütün düğün boyunca misafirlere kulak verdiğimde, herkesin düğün pastasının güzelliğinden bahsettiklerini duydum. Gelini bile gölgede bırakacak güzellikte bir pastadan bahsediyoruz. Bu düğün pastasının tadı da efsaneydi. Pastayı on gün önce yemiş olmama rağmen tadı hala damağımda. Öylesine taze bir düğün pastasıydı ki, pasta ağızda eriyordu.

Bu düğün sahibinin nişanına da gitmiştim. Nişanında da şahane bir nişan pastası seçmişti. Pasta seçimi konusunda gelin oldukça başarılı. Pasta yemeyi sevenler olarak bize düğün, nişan bahane. Eve giderken bir pastane vitrininde doğum günü pastası gördüğümde kendime engel olamayıp o doğum günü pastasını satın alırım. Pasta böyle bir tutkudur bende. Hele bir de butik pastalar vardır ki yemeye kıyamazsınız. Her biri birer sanat eseridir. Öylesine güzel yapılmıştır ki süslemeleri ve şekli sizi hemen etkisi altına alır. Butik pasta yapan şirin yerleri keşfettikçe kendimi çok mutlu hissediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder